The Sun

The Sun

PROFILO

Personal profile

È professore associato di discipline astronomiche presso il Dipartimento Fisica dell’Università di Napoli “Federico II”. Già astronomo presso l’Osservatorio Astronomico di Capodimonte-Napoli. Coordinatore di GuluNap-Science, un progetto di cooperazione internazionale per lo sviluppo di una facoltà di scienze presso la Gulu University in Nord Uganda. Dal 2008 è il coordinatore didattico/scientifico del Planetario di Caserta, il primo planetario completamente digitale del centro-sud Italia. In tale ambito idea e realizza tutti gli spettacoli-lezioni per le scuole di ogni ordine e grado. Membro dell'International Astronomical Union e dell'European Astronomical Society. Principali campi di ricerca ed esperienza: dinamica dell'atmosfera solare, attività solare, atmosfere stellari.
Luigi Smaldone is an associate professor of astronomy-astrophysics at Dept of Physics of Naples University “Federico II”. Former astronomer at Capodimonte-Napoli Astronomical Observatory. Coordinator of GuluNap-Science, a project of international cooperation for the development of Science Faculty at Gulu University in northern Uganda. Since 2008 he is the educational/scientific coordinator of Caserta Planetarium, the first fully digital planetarium in central and southern Italy. In this context he designs and produces all the shows-lessons for all grades schools. Member of the International Astronomical Union and the European Astronomical Society. Main research fields and experiences: dynamics of solar atmosphere, solar activity, stellar atmospheres.